Verkoopsvoorwaarden

Algemene Verkoopsvoorwaarden
Deze Algemene Voorwaarden (hierna: “de Voorwaarden”) regelen de relatie tussen de Klant (u, uw, je,jouw) en de Verkoper (Scara, Scara Biss, wij, ons, onze). Door de website van Scara of Scara Biss te gebruiken, een bestelling te plaatsen via de webshop of de Klantendienst, aanvaardt de Klant dat onderstaande Voorwaarden van toepassing zijn.
U kunt deze voorwaarden ook ten allen tijde downloaden in pdf-formaat Identiteit

Verkoper Scara NV
met maatschappelijke zetel te Graaf d’Ursellaan 53, 8301 Knokke-Heist
BE 0451.793.336 Tel .050 51 68 05
E-mail: shop@scaraheist.be

Artikel 1: Doel van deze Voorwaarden: Met deze voorwaarden wordt beoogd de Klant de essentiële informatie te geven over de rechten en verplichtingen bij een reservatie of bestelling via de Scara Shop.

Artikel 2: Toepasselijkheid en voorwaarde
1. De Voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van ons als Webwinkelier aan u als Consument (iedere natuurlijke persoon die, uitsluitend voor niet-beroepsmatige doeleinden, op de markt gebracht producten of diensten verwerft of gebruikt).
2. Om een bestelling te kunnen plaatsen, moet je minstens 18 jaar oud zijn. Als je geen 18 bent, vragen we je om de bestelling door je ouders of wettelijke voogd te laten plaatsen. Als we merken dat een bestelling geplaatst is door een minderjarige, kunnen we deze bestelling weigeren.
3. Het plaatsen van een bestelling op de website geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van de Voorwaarden die ook steeds beschikbaar zijn via de website www.scaraheist.be of scarabiss.be
4. Als je online bestelt, bezorgen we je bovendien samen met de bestelbevestiging of ten laatste bij de levering een kopie van deze algemene voorwaarden in een formaat dat je kan opslaan of afdrukken. We raden je overigens aan om dit altijd te doen.
5. De Scara Shop kan deze voorwaarden steeds zonder nadere kennisgeving wijzigen. Elke aankoop na de wijziging, houdt een aanvaarding in door de Klant van deze nieuwe voorwaarden.

Artikel 3: Prijzen
Alle vermelde prijzen zijn uitgedrukt in Euro(€). Onze prijzen zijn inclusief alle belastingen, BTW, taksen en diensten. Je komt dus nooit voor verrassingen te staan.
Bijkomende leverings-, reservatie- of administratieve kosten worden desgevallend apart vermeld.
De prijsopgave slaat uitsluitend op het artikel zoals het woordelijk wordt omschreven. Eventuele bijhorende foto’s zijn decoratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet begrepen zijn in de prijs.

Artikel 4: Ons aanbod
  1. De artikelen zijn uitsluitend bestemd voor normaal particulier gebruik.
2. Als een aanbod slechts een beperkte geldigheidsduur heeft of onderworpen is aan bepaalde voorwaarden, vermelden we dit uitdrukkelijk in ons aanbod.
3. We beschrijven altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat we je verkopen en hoe het bestelproces zal verlopen. (zie artikel 5) De beschrijving is in elk geval voldoende gedetailleerd om je een goede beoordeling te laten maken. Als we gebruik maken van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden goederen. Vergissen is echter menselijk en als we ons overduidelijk vergist hebben, zijn we niet verplicht om je alsnog te leveren.
4. Wanneer je specifieke vragen hebt over bijvoorbeeld gewicht, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij je om vooraf contact op te nemen met onze Klantendienst (zie artikel 10).

Artikel 5 — Uw bestelling
1. Je bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we je bestelling bevestigen per mail en zodra we voor je betalingstransactie met krediet- of debetkaarten de goedkeuring door de uitgever van de kaart ontvangen hebben. We aanvaarden Bancontact/Mister Cash. Indien de uitgever van je kaart weigert om in te stemmen met je betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van uw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.
2. Om een product aan te kopen, voeg je het product toe aan je winkelmandje. Om te bestellen vul je eerst je email adres in en moet je eerst akkoord gaan met onze algemene voorwaarden. Daarna vul je je naam en telefoonnummer in. Daarna tonen we je de verzendmogelijkheid. Hierna selecteer je de betaalmogelijkheid en vul je uw contactgegevens in. In de laatste stap bevestig je je betaling door het indrukken van de bestelknop met als bovenschrift “Kies een betaalmethode”. Je wordt dan verder geleid naar de beveiligde paginas van de betalingsprovider. Na de betaling kom je terug op de Menapii website. Als je deze stappen hebt doorlopen, is je aankoop definitief.
3. Na je online betaling krijg je een e-mail ter bevestiging van je aankoop en laten we je via mail weten wanneer je jouw bestelling kan afhalen.   

Artikel 6: Betaling
Alle betalingen gebeuren via de online webshop. Voor alle verkopen word de betaling afgehandeld via het betaalplatform Mollie. U kan veilig en snel betalen en heeft hierbij de keuze uit verschillende betaalmethodes: KBC/CBC betaalknop Belfius Pay Button ING home Pay Scara is gerechtigd een bestelling te weigeren ingevolge een ernstige tekortkoming van de Klant met betrekking tot bestellingen waarbij de Klant betrokken is.

Artikel 7: Levering
1. Wij informeren u over de leveringstermijn in uw bestellingsbevestiging.
2. Bij bestelling verzenden wij binnen de twee werkdagen je pakje. Gemiddeld duurt het dus drie werkdagen alvorens het pakje bij jou toekomt.
3. De leveringsdata die wij opgeven zijn niet bindend. Indien de leveringsdatum dient te worden gewijzigd of indien de Verkoper de artikels niet op tijd kan leveren, contacteren wij de Klant zo vlug mogelijk om een nieuwe leverdatum voor te stellen of storten we het geld voor de levering aan de Klant terug.
4. De Klant moet elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, onmiddellijk melden aan Scara of Scara Biss

Artikel 8: Overmacht
In geval van overmacht zijn wij niet gehouden onze verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden. Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle die de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpen wij onder meer, stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-) netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden, ... 

Artikel 9: Eigendomsvoorbehoud
De geleverde artikelen blijven tot op het moment van gehele betaling door de Klant, de exclusieve eigendom van de Verkoper. Het risico wegens verlies of beschadiging gaat evenwel over op de Klant vanaf de levering.

Artikel 10: Retourrecht De klant heeft 14 dagen bedenktijd om zijn goederen terug te sturen. De kledij moet onbeschadigd en zonder slijtage bij ons toekomen. Het is de klant niet toegestaan het artikel langer te dragen dan nodig is om te passen en uit te proberen. Eenmaal wij het artikel ontvangen hebben, zullen wij het aankoopbedrag inclusief verzendkosten terugbetalen binnen de 7 dagen. Retourkosten worden niet terugbetaald. Hoe? Stuur ons vooraf een mailtje op shop@scaraheist.be met jou gegevens en laat ons weten welke artikel(en) je wil terugsturen.

Artikel 11: Klantendienst Voor vragen of opmerkingen kan u als Klant terecht bij onze Klantendienst: via email op shop@scaraheist.be of telefonisch op het nummer 050 51 68 05. Wij helpen u graag!

Artikel 12: Klachtenprocedure & toepasselijk recht
1. We hopen natuurlijk steeds dat al onze Klanten 100% tevreden zijn, en hechten heel veel waarde aan het vertrouwen dat u in onze zaak stelt. Zou u echter toch een klacht hebben over één van onze producten of over onze dienstverlening, laat het ons dan zeker weten via shop@scaraheist.be . We doen er alles aan om je klacht binnen de 7 dagen te behandelen.
2. Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze Klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing en bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken bevoegd. Indien om redenen van internationaal recht toch een ander recht van toepassing is, zal bij de interpretatie van huidige algemene voorwaarden in de eerste plaats teruggegrepen worden naar de Belgische Wet Marktpraktijken en Consumentenbescherming.
3. Bij buitengerechtelijke regeling van het geschil is de Consumentenombudsdienst van de FOD Economie bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Deze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. U kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be/nl 4. Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan u bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: https://ec.europa.eu/odr

Artikel 13: Bevoegde rechtbank Bij eventuele geschillen is uitsluitend de rechtbank van Brugge bevoegd. Laatste aanpassing: 20 maart 2020
Share by: